Brede alliantie roept parlement op tot snelle behandeling wet Bijmengverplichting

Het kabinet heeft onlangs het wetsvoorstel Bijmengverplichting naar de Tweede Kamer gezonden. Nadat  de oorspronkelijke invoeringsdatum van de wet al twee keer met een jaar is uitgesteld werd er door producenten van groen gas reikhalzend naar uitgekeken. Met het zomerreces van de Tweede Kamer voor de deur is de zorg echter dat behandeling van en stemming over de wet in Tweede en Eerste Kamer zoveel tijd in beslag nemen dat invoering per 1 januari 2027 alsnog moet worden uitgesteld. 

Een brede alliantie van groen gasproducenten, netbeheerders, provincies, financiële instellingen en energieleveranciers heeft aan alle Tweede Kamerleden een brandbrief gestuurd met de dringende oproep om tijdig, dat wil zeggen direct na het zomerreces, de wet in stemming te brengen. In ieder geval op tijd voor leveranciers om goed op besluitvorming in te spelen.


De oproep is te vinden op de website van Het platform Groen Gas

Bron: Platform Groen Gas, 03/06/2026
Publicatie: 22-06-2026