Overijssel wil dwangsommen alsnog innen van Groen Gas Goor
Provincie Overijssel wil met spoed 3 miljoen euro aan verbeurde dwangsommen kunnen invorderen van het bedrijf Groen Gas Goor omdat het bedrijf volgens het provinciebestuur een reeks bepalingen in de vergunning heeft overtreden of niet naleeft. Dinsdag 23 juni diende daarvoor een zaak bij de Raad van State. Het provinciebestuur ging in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank Overijssel van 27 maart. Daarin het grootste deel van de beroepen die het bedrijf tegen de lasten onder dwangsom inbracht gegrond verklaard.
Bron:
Tubantia, 24/06/2026
Publicatie: 25-06-2026